8 Mayıs 2014 Perşembe

Dünyamızın Gizli Sahipleri - Giovanni Scognamillo



Birkaç ay önce Sacognamillo'nun iki kitabını Akmar'da bir sahaftan temin etmiş ve okumak için kitaplığımın bir köşesine bırakmıştım. Bir süre sonra Dünyamızın Gizli Sahipleri'ne başlamış ve sürekli olmamak kaydıyla, biraz biraz okumayı düşünmüştüm. Bir süre öyle de yaptım fakat kitabın bu şekilde bitmeyeceğini anladığımda, başka kitaba başlamadan önce bitirene kadar bunu okumaya karar verdim.

Kitabın kategorisi için de tereddütlerim var. Tam olarak bilimkurgu değil, hatta bu bir roman değil. En uygun tabir "bilimsel bir kitap" olacak sanırım. Peki Dünyamızın Gizli Sahipleri'nde ne anlatılıyor? Hemen şöyle özetleyeyim:

Kısaca, çözülemeyen, bir esrar olarak kalan şeylerden bahsediliyor. Birkaç örnek de verecek olursam eğer: Kayıp uygarlıklar, tanımlanamayan uçan nesneler, uzaydan gelen sesler, devler, üstün zekalı insanlar, insanlığın tarihi, evrim gibi konular. Elbette bu saydığım konulardan çok daha fazlası var. Satır aralarına serpiştirilmiş o kadar ilgi çekici (en azından bilimkurgu meraklıları için) bilgi var ki, kitabı bitirdikten sonra sanki de beş-on farklı kitap okumuş gibi hissediyorsunuz.

Biraz daha açacak olursam eğer, tanımlanamayan uçan nesnelerin yani UFO'ların dünyada en çok nereleri ziyaret ettiklerini, ne zaman ziyaret ettiklerini ve ziyaretleri esnasında yaşananları kronolojik olarak sıralayan Scognamillo, verilmesi gereken tüm bilgileri vermesinin ardından kararı okura bırakıyor. Tüm bu bilgiler ışığında inanıp inanmamak size kalmış diyor. Ve bu, diğer tüm konular için de geçerli. Kitap her yeni bölümde bu şekilde ilerliyor

Özellikle benim ilgimi çeken konular oldukları için daha bir şevkle okudum. Giovanni Scognamillo okumak için de güzel bir başlangıç olduğu görüşündeyim. Sırada elimdeki diğer kitabı var: Uzaydan Geldiler. Umarım yakın bir tarihte onu da okuyabilirim.

Dünyanın gizemli olaylarına göz atmak isteyenler okuyabilirler.

8 yorum:

  1. merhabalar,
    kitap sizin de belirttiginiz uzere bilimkurgu degil ve bilimsel bir kitap da degil aslinda:) ben de sahaflarda kac defa denk geldim cesitli iddialarda bulunan bir kitapti goz attigim kadariyla:) size bu kitaplardan sonra bilimsel verilerle ise yaklasan ve hayatini bu ise adamis bilimadami carl sagan'in kozmik baglanti ve karanlik bir dunyada bilimin mum isigi adli iki kitabi tavsiye etmek isterim:) bu kitaplardada iddialara cevaplar ve isin arka planlari var bazi hususlarda, edinmenizi tavsiye ederim:) bu kitabi da neler yazdigini tetkik etmek icin okuyacagim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. Türüyle ilgili şüphelerim var evet, yine de en yakın bilimkurgu oluyor gibi. Çünkü UFO gibi araçların varlığı tam olarak kanıtlanabilmiş değil, bu yüzden de bir kurgudan öteye gidemiyorlar ve saire. Ama ben inanıyorum. Evrende yalnız değiliz!

      Kitap önerileriniz ve yorum için teşekkürler. :)

      Sil
  2. Sanki biraz von Daniken havası var kitapta. Bu arada, kapağı Bu Ölümsüz'e çok benzemiyor mu? Direkt onu hatırlattı =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okumadığım için bilmiyorum öyle bir hava var mı ama eğer şu an zihnim bana bir oyun oynamıyorsa, kitapta "Tanrıların Arabaları"ndan ve bir iki Daniken kitabından daha bahsediliyordu.

      Ve kapak konusunda kendimle hemfikir birini bulmak hoş oldu. Bana da Bu Ölümsüz'ü çağrıştırmıştı. :)

      Sil
    2. Daniken'i yıllaaaaar önce (lise öğrencisiyken) okuyup epey etkilendiğimi hatırlıyorum. Ama sonra daha makul bilim ve bilim kurgular okumaya başlanca kendisini ciddiye almaktan vazgeçtim. =)

      Diğer yandan, evrende yalnız olamayacağımıza inansam da, bu konudaki fikrimi de yazmadan geçemeyeceğim. Milyarlarca yıldızın milyarlarca ve milyarlarca gezegeninden birinde yıldızlararası yolculuğu başarabilen bir uygarlık var olduysa eğer; bu kocaman evrende tam da bizim dünyamızı bulmaları, üstelik (yalnızca dünya tarihinde bile) kısacık bir zaman diliminde var olan insan uygarlığı ile aynı zaman aralığını yakalayabilmeleri, dolayısıyla dünyayı ve insanları ziyaret etmeleri olasılığı sıfıra çok yakın gibi geliyor bana. (Böyle konu bulunca gevezeliğim tuttu. Sessizce uzaklaşıyorum şimdi ben.)

      Sil
    3. Uzaklaşmanıza gerek yok, tam da sevdiğim konular! Sizin düşünceniz de gayet mantıklı ama dediğiniz gibi milyarlar ve daha büyük rakamlarla ifade edebileceğimiz kadar çok galaksi, gezegen, yıldız ve saire var. Hal böyle olunca ben, "neden olmasın?" diyor ve o küçük umuda sarılıyorum. Umut demişken, birinin gelip bizi dünyadan kurtarmasından bahsetmiyorum tabii ki. Ama eğer öyle bir şey olacaksa da, hayır demem. :)

      Sil
  3. Türün adı "Fantastik Gerçekçilik". Yazarla bir kaç kez sohbet etmişliğim var.
    X-Bilinmeyen Bilimkurgu dergisinin toplantılarında türe bu adı vermiştik.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biriktirmesi en zor dergi X-Bilinmeyen... Sadece 3 sayısına sahibim.

      Teşekkür ediyorum tür bilgisi için.

      Sil